torsdag 9 september 2010

Testlagare i skördetid

Månadens uppdrag handlar om mat i skördetid, kanske det roligaste uppdraget hittills! Vi har fått några recept som är säsongsanpassade och som vi ska prova och utvärdera. Imorgon ska jag handla några av ingredienserna, får nämligen besök så vi ska prova någon av rätterna. Att jag inte tänkte på att plocka lite lingon till lingonyoghurten idag när vi ändå var i skogen...får åka dit igen imorgon kanske. Nu bor vi ju så nära! Svamp hittade vi ännu en gång och min morbror visade mig en ny sort jag plockade. Minns tyvärr inte namnet men det var typ gul/röd trumpetsvamp, kan det stämma? Kanske blir det svampstuvning till lunch imorgon. Den torkade svampen blir nog jättebra förresten. Ett av recepten vi ska prova är potatis och purjolökssoppa med svamp i, jag ska nog prova den torkade.

Ni vet flyttkartongerna som vi tog över från mamma och som vi i vår tur ger till min syster...hennes jobbarkompis ska flytta och tar över dem efter henne! Hur bra som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar