torsdag 1 april 2010

Nu har böckerna kommit!

Mina kokböcker har äntligen kommit men jag har bara hunnit titta i dem som hastigast. Författarna till "Moderna matsäckar för den aktiva familjen" menar att det ska vara en kokbok och inspiration till nyttigare och billigare matsäckar, jag undrar dock varför så många recept innehåller smördeg??? Färdig smördeg innehåller inte smör (det lärde jag mig från "Landet Brunsås") och är inte nyttigt alls. "Manna - en medveten kokbok" innehåller mycket intressant och skrämmande fakta om mat och miljö. Jag är dock skeptisk till att använda gelatin som ingår i något recept.

Annars så fortsätter vi väga sopor och samla kvitton, snart är det dock slut på det. På tisdag får jag inte glömma att ringa om el-mätaren, få se vad den visar nu. Jag kan tänka mig att vi förbrukar ganska mycket el i hemmet eftersom vi nästan alltid är hemma. Däremot bidrar vi automatiskt till mindre av den offentliga förbrukningen.

Off the line - nu ålar Benjamin runt i hela lägenheten, vart tog bebisen vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar