måndag 10 januari 2011

Bra början

Hur har det då gått med miljöarbetet under det nya året?? Ganska bra. Vi har bytt till lågenergilampor nästan överallt i huset. Vi passade på när det var extrapris. Men...lågenergilampor innehåller ju en hel del kvicksilver, känns mindre bra.

Jag lånar en massa böcker på bibblan för att förkovra mig! Bland annat "Klimatsmart - Din guide till en miljövänligare vardag". Mycket har jag läst förut men det jag fastnade för nu var eco-driving. Att motorbromsa är smart, det tycker jag att jag är ganska bra på eftersom jag gillar att hålla avstånd. Men jag kan bli mycket bättre på att hoppa över växlar och gå direkt från exempelvis tvåan till fyra. Motorvärmare använder vi alltid hemma och på jobbet. Visste ni att genom att använda motorvärmare kan man spara upp till 1 deciliter bensin vid varje start.

Annars har jag haft svår huvudvärk ett tag. Läkaren tror att det är något som påminner om migrän. Sådana dagar orkar jag inte bry mig lika mycket om allt...med lite lugn och ro ska det nog gå bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar