tisdag 25 januari 2011

Mat, igen...

Kålsoppan var jättegod, igår blev det ärtsoppa och förhoppningsvis hinner vi laga morotssoppa innan veckan är slut. Jag älskar soppa och har fått Erik att också gilla det. Jag tycker också att det är lättast att laga vegetariskt genom att göra soppa. Biffar av grönsaker lyckas jag aldrig med. Idag blev det fisknuggets till lunch, jobbigt att panera själv eftersom fingrarna blir dubbelt så tjocka av all panering som fastnar men helt klart värt det smakmässigt! Fisk är ju knepigt men den hokifilén vi köpte var MSC-märkt så då ska det vara ok.

Nästa del av uppdraget blir att utvärdera en resturang och jag tror att det blir IKEA-resturangen. Jag kollade in deras hemsida och de skriver att maten ska följa säsongen och det finns vegeratiska alternativ och ekologiska rätter. Det ska vi kolla!

Nästa uppdrag kommer att handla om rengöring. Där känner jag verkligen att vi har gjort stora förändringar redan, men kanske får vi nya bra tips. Har du något bra rengöringstips som är klimatsmart???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar