söndag 2 januari 2011

Nyårsmål

Gott Nytt År kära läsare!

Nu är det nytt år och nya möjligheter. Jag har inga särskilt stora mål detta år. Tidigare år har det varit barn, bröllop, examen, barn igen och hus som varit stora och omvälvande händelser. Nu ser jag fram emot ett år av lugn och ro. Viss renovering kommer att ske men målet är att det ska vara roligt och inte stressigt. Lite mammaledig ska jag också se till att vara. Någonstans mellan 2 och 5 dagar/vecka från och med april.

Inga större nyårslöften men målen att leva mer klimatsmart finns såklart kvar. Det handlar mer konkret om att:

- Tömma soptunnan var sjätte istället för var fjärde vecka. Detta kommer vi att lyckas med genom att använda tygblöjorna samt potträna Benjamin.

- Minska antalet tillsatser i maten. Här gäller det att lusläsa innehållsförteckningar, baka mer bröd hemma och hitta alternativa pålägg. Samt fortsätta med att göra godis själv.

- Fortsätta handla främst begagnade barnkläder.

- Lära mig mer om att leva klimatsmart. Snart väntar en föreläsning om hur man blir en medvetnare konsument.

- Tänka mer på förpackningarna.

Till något annat! Paketet från jordklok har kommit och det är alltid lika spännande med nya saker. Nu är vårat badrum nästan fritt från parabener och annat farligt. Några sminkburkar finns kvar, en burk hårvax och så tre parfymer. Men vi är på god väg! Deokristallen fungerar riktigt bra, vad jag har förstått så är det mineralsalt. Ska snart prova att dricka en kopp renande te också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar