fredag 12 februari 2010

Kursstart

Igår började jag en kurs i kreativ omställning. Detta är den första delen av projektet och det är fyra kurstillfällen. Syftet med kursen är att lära sig att tänka långsiktigt och sätta upp visioner och målbilder, alltså hållbar utveckling. Det handlar inte bara om miljötänk utan gäller allt egentligen. Kursledaren är proffsigt och det var jätteintressant. Vi pratade om allt möjligt från självkänsla/självförtroende till barnuppfostran. Barn är de mest kreativa personerna men under deras uppväxt hindras de av oss vuxna att utveckla sin kreativitet. Under följande kurstillfällen kommer vi att leka och det låter hur kul som helst!

Vi får även möjlighet att gå en kurs i slowfood, matlagning med fokus på lokala råvaror. Tyvärr var den omgående med ganska långa och sena lektioner vilket inte passar mig då jag måste ha min lilla bebis med mig...

På torsdag ska vi på middag med alla andra klimatpirater och det kommer att vara en presskonferens...hm, blir vi med i tidningen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar