fredag 26 februari 2010

Nytt kurstillfälle

Igår var det dags för det andra kurstillfället i Kreativ Omställning. Det är verkligen en härlig känsla att befinna sig i ett rum fyllt av förväntansfulla och nyfikna personer. Alla som är där har valt detta och gör det med en postiv inställning, vilket bidrar till en mycket trevlig stämning som i alla fall fyller mig med energi som håller i flera dagar!

Hur kreativ är jag själv? Ofta har jag förknippat kreativ med konst och skapande, vilket inte alls är "min grej", men det handlar ju om att hitta lösningar och komma med nya idéer i samtliga situationer. Och det händer faktiskt att även jag kommer med idéer. Exempelvis då jag ska laga mat, att försöka hitta på något trevligt att äta då det var en vecka sedan kyl och frys fylldes på, då måste man tänka en smula kreativt.

Men jag har nog mycket att lära...vilken tur att jag umgås med en 2-åring hela dagarna, han är min kreativa förebild! Igår lämnade jag honom vid frukostbordet för att byta på lillebror, då kommer han utspringandes alldeles överlycklig för han hade kunnat äta smör med fingret direkt ut asken! Ja...det är ju bra att veta om vi någon gång inte har en smörkniv till hands!

1 kommentar:

  1. Underbart med smöret direkt ut asken =) Tänk om vi alla fick sådana kreativa infall varje dag! / Karin

    SvaraRadera