måndag 22 februari 2010

Upptaktsträff och mer sopor...


I torsdags var vi på en upptaktsträff och fick då chansen att träffa alla andra klimatpirater! Det var riktigt trevligt och stämningen var på topp. Vi bjöds på en god vegetariskbuffé som alla uppskattade. Till och med maken som annars föredrar kött mumsade bönor, quinoa och rostade rotfrukter. Extra roligt var att det var många barn med så vår 2-åring hittade snabbt lekkamrater. Jag tror att jag ska försöka laga mer vegetariskt hemma, för att det är gott, billigare och så för miljöns skull såklart!

Fortsätter att räkna sopor. Mängden brännbart och blöjor var ungefär lika som första veckan, maten också - tyvärr. Vi slängde 771 gram mat! Och ändå tänker jag mig för. Måste bli bättre på att inte slänga mat.

Det ska bli spännande att se hur mycket vi egentligen handlar mat (och hygienprodukter) för på 1 månad. Jag skulle gissa på närmare 5000 kr. Efter en månad får jag räkna ihop alla kvitton.

Jag är inte medlem på facebook men har hört talas om en bytessida där man kan byta saker med varandra istället för att slänga/köpa nytt. Det om något är medveten konsumtion. Får ta att bli medlem där tror jag, det är nog dags!

Med matleveransen i torsdags fick vi något spännande jag inte vet vad är. Någon gissade på kålrabbi, vet du???

1 kommentar: