torsdag 5 augusti 2010

kollektivåkt och rensat ut

Nu är resekortet utnyttjat! Det blev inte vi utan min mamma och syster som tog med Melvin på en dagstur. Sedan åkte de själva en dag och idag tog vi en dagstur inom Borlänges gränser. Biljetterna till framtidsmuseet hoppas jag vi hinner utnyttja nästa vecka eller veckan därpå. På måndag börjar Eriks pappaledighet och då får vi mer vardagar tillsammans.

Jag har rensat ut i badrummet inför flytten och ut åkte de få (2 st) nagellacken som var kvar, nagellacksborttagning och hårsprayen jag inte använt på åratal! Det känns inte bra att använda så starka medel som nagellack när jag ständigt berör barnen och sköter dem. Mamma sa att nagellack är bland de farligaste avfallen, och det har man på sig! Nej nu åker de till sopstationen och jag har inga planer på att köpa nytt. Ännu ett steg mot att minimera användning av miljögifter.

Jag köpte en dagbok häromdagen och fick se att den är miljömärkt, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar