tisdag 10 augusti 2010

paus i packningen

Har inte så mycket att skriva om. Som vanligt packar vi, däremellan jobb och vanlig vardag. Imorgon blir det ett litet avbrott med besök på äventyrsbadet. Inte så miljövänligt gissar jag. Vi borde övergå till miljömärkt tvål. Schampo och balsam har vi ju hittat miljömärkt, naturligtvis finns det svanenmärkt tvål på ICA med varför har vi inte köpt det? Hemma hos mormor hittade jag svanenmärkt tandkräm från Acta, det har jag inte sett i butik men det borde också finnas. Weleda har också tandkräm som vi har provat men jag minns att den smakade lite konstigt.

Eftersom det är min mammas hus vi har köpt och de flyttade ut för ett tag sedan så har vi fått övertagit deras flyttlådor, bubbelplast och hushållspapper som de använt när de packat! Toppen för oss. Någon som ska flytta och behöver banankartonger etc om ca en månad så hör av er så får ni överta dem :-)

Änglamarks ekologiska lagrade hårdost är så god!!!

Erik är pappaledig nu...härligt härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar