söndag 1 augusti 2010

Tips om rabatt!

Har nyssat tittat på Jamie Oliver och fick se att han använde sig av squash i miniformat, likt mina! Kanske är det en sådan sort jag har? I ett annat program (Solens mat) använde kockarna även squashens blommor då de stekte grönsaker. De har riktigt vacker färg, kanske vi ska prova!

Idag när jag jobbade fick jag syns på bomullstops som är Rättvisemärkta! Det har kanske funnits länge, men jag har inte sett det tidigare. Märket är ICAs egna varor.

I Falun finns en butik som säljer Kaffe och Te "Slaggatan 10", de ger rabatt på kaffet och teet man handlar om man tar med sig en burk eller påse och får den påfylld istället för att köpa en ny påse! Roligt uppmuntran till återanvändning. Detta vore något för andra butiker att ta efter tycker jag :-)

Häromdagen stod det en back med leksaker, spel och barnböcker utanför vår dörr! Det var våra nya grannar som skänkte det deras barn blivit för gamla för. Jättekul för våra barn, som julafton! Melvin har lekt och lekt inne med alla bilar och inte brytt sig om det dåliga vädret. Erik å sin sida rensade ur sin garderob och skänkte en stor kasse kläder han inte längre använder till sin systerson. Många t-shirtar krymper i tvätten och blir för korta i ryggen. Förhoppningsvis gör de bättre nytta hos den något kortare kusinen till barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar