onsdag 29 december 2010

Kul på ekovis

Genom Hemmamamman hittade jag en helt fantastisk sida - Ekokul! Där finns leksaker, pyssel och något så roligt som ekologiska kalastillbehör! Ballonger, sugrör, bestick och annat som är 100 % biologiskt nedbrytbart. Synd att jag inte visste det innan barnen fyllde år. Till nästa barnkalas blir det helt klart ekoballonger! En kille på jobbet som hela tiden skämtsamt ifrågasätter mitt försök att vara klimatsmart undrade nyss hur bra det var med ballonger egentligen. Nu vet jag vart jag hittar det.

Vi har gjort en ny beställning från jordklok. Det blev allt möjligt, detox-te, deokristall, tvål, två presenter och rakbalsam till Erik. Men det är svårt det där med hygienartiklar. Det står organisk och innehåller inga parabener men innehållslistan är lång. Man måste verkligen lusläsa allt, och även ta hänsyn till förpackningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar