torsdag 1 juli 2010

Angående vår elförbrukning

Jag har fått några frågor angående vår elförbrukning. Vi bor i en hyresrätt och betalar inte för uppvärmning av bostad eller varmvatten, den elförbrukningen ingår alltså inte i vår mätning. Det handlar om övrig hushållsel. Vi har inte sett den totala förbrukningen, men jag tror inte att den var onormalt hög innan vi började göra medvetna åtgärder. Vi har ingen diskmaskin, inga takfläktar, inte mycket "prydnadsbelysning". Tvättmaskin har vi men vi tvättar oftast i den gemensamma tvättstugan. Ca 3 maskiner tvättar vi i lägenheten/månad, det var samma för ett år sedan. Vi har samma tekniska prylar som för ett år sedan, dvs TV:n, datorn, hemmabion etc är de samma. Dock använder vi vår laptop oftare nu än då vilket automatiskt gör att datorn bara står på då vi använder den.

Jag återkommer om jag får fler exakta siffror! Vi har inte fått elräkningen än för majmånad, kanske kan jag utläsa något av den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar