fredag 16 juli 2010

Ny funktion och spaning efter vinterkläder

Erik hittade en funktion på vår inspelningsbara DVD, man kan ställa in den på ett "elsparläge". Nu ser vi inte klockan på den när den i standbyläget men det får vi leva med :-) Jag vet inte hur mycket mindre ström den drar men lite mindre borde det vara. Vi har fått elräkningen nu och lite mindre var det allt! Strax över 700 kr för tre månader, det var längesedan vill jag lova! Den brukar ligga på närmare 900 och över 1000 under vinterhalvåret. Undrar hur dyrt det blir i huset???

Jag har börjat kolla efter vinterkläder åt Melvin men det är tomt på overaller än så länge på Tradera. På bytesmarknader finns det också en del men oftast är de plaggen betydligt mer slitna och jag vill att kläderna ska hålla till minst två barn. På Tradera är det ganska lätt att hitta begagnade kläder i fint skick. Eftersom Melvin fortfarande inte går på dagis behövs inte flera ombyten så jag lägger hellre lite mer pengar på en rejäl uppsättning.

Jag har äntligen blivit kontaktperson, men något annat jobb har jag ännu inte hittat trots massor med ansökningar. Hoppas nu mest på att få jobb som elevassistent, det skulle vara roligt, lärorikt och mycket utvecklande tror jag! Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar