söndag 25 juli 2010

Kantarellpremiär

Idag har vi avnjutit årets första färska kantareller! Mumsfilibabba...stekta i riktigt smör och så en skvätt grädde. Det finns en del blåbär i skogen också, önskar mig lite tid så jag hinner plocka några. I år kommer vi att ha rejält med plats i frysen också. Få se om det blir nåt att lägga där.

Tittar på Jamie Oliver som är i Stockholm och lagar svensk mat, däribland just kantareller! Han säger att Sverige är ett av de renaste landen i Europa vilket också gör att maten som produceras här också är ren och fräsch. Bäst att ta vara på det genom att äta svensk mat och att odla själv! Några av mina tomater börjar bli röda. Massor av gröna chilisar har jag också fått. Nu väntar jag på att de ska bli röda. De är inte starka än utan smakar som grön paprika ungefär.

Nu är allt målat i huset. Skönt...har varit typ ensamstående ett tag här medan Erik har renoverat en massa. Fast jag har också målat, lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar