söndag 4 juli 2010

I jakten på tillsatsfritt


Nu har vi fått reda på att elförbrukningen i maj 2010 var 126,71 kwh jämfört med 201 kwh i maj 2009. Det ska bli intressant att se hur mycket vi sänkt elförbrukningen under juni. Under helgen sov vi borta i huset och allting stängdes av innan vi åkte. Att vi inte har gjort det innan! Det är så enkelt och kräver minimal ansträngning.

Squashen tar sig fint! Det ser ut att bli minst 5 stycken på en planta. Den utdelningen är jag mycket nöjd med!

Helgen har spenderats utomhus största delen av tiden. Vi har ägnat oss åt klimatsmarta fritidsaktiviteter såsom badning och fiskning i sjön. Vi tog inte bilen ner utan promenerade. Nu pryds mina ben av mängder av knottbett, men det var det värt!

När vi i maj inventerade skafferiet på jakt efter tillsatser hittade jag inte oväntat aromämnen i vanillinsockret. Därför blev jag glad när jag hittade ett vaniljpulver helt utan tillsatser som dessutom var KRAV-märkt. Vi vill såklart äta så tillsatsfritt som möjligt, detta är ett litet steg i rätt riktning.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Såg er allt på dt.se idag =)

    Har nu köpt galltvål, som du rekomenderade. Blöter du tvålen och sen gnider in det på fläcken? Det blir inga märken av galltvålen? funkar det på ljus och mörktvätt?

    Kram Mia

    SvaraRadera