tisdag 20 juli 2010

Nummer 100

Inlägg nummer 100!

Fortfarande är vädret så fint att vi spenderar mycket tid ute. Leker i parker och promenerar mest. Att packa försöker vi också hinna med. Erik renoverar så mycket han hinner. I lördags var jag också med och målade för första gången i mitt liv! det var roligt och den miljömärkta färgen luktar ingenting! Trots att vi grundmålade två stora rum var det inga problem att vistas i huset och det märktes inte på luften. Men vad mycket som måste inhandlas vid renovering som jag inte tänkt på alls. Maskeringstejp, golvpapp, täckplast, penslar, roller, och det blir så mycket sopor! Inte helt miljövänligt, tur att det ändå inte är så mycket som ska göras.

Vi har blivit djurägare också! En katt ingick liksom i husköpet. Jag har aldrig varit intresserad av djur och aldrig velat ha något men nu gör vi ett försök. Jag vill inte att katten som trivs utomhus ska tvingas in i en lägenhet. Dessutom är katten ett effektivt (och miljövänligt) sätt att slippa råttor.

På COOP hittade jag ett till schampo som är miljömärkt, nämligen Änglamarks. Kanske passar det mitt hår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar