måndag 13 december 2010

Julmaten fyller skåpen

Just nu jobbar jag ovanligt mycket. December är som det brukar en intensiv månad på oss inom handeln. Människor tokhandlar. Behövs verkligen allt? Är vi ovanligt hungriga just nu? Vi har börjat handla julmat. Prinskorv från Silja Chark, och första gången provar jag att lägga in egen sill. Vi älskar sill jag och Melvin och det är visst klimatsmart. Då kan vi njuta med gott samvete! Godiset har jag också gjort själv, men en del är redan uppätet så det får bli till att göra lite mer...Jag ska försöka mig på rödkål också, det måste ju vara bättre än många andra grönsaker. Köttbullarna gör min syster och mamma har blivit beodrad att fixa jansson och rödbetssallad. Vi köpte en rödbetssallad häromveckan och den innehöll 5 tillsatser! Jag har också köpt ekologisk lättöl att bjuda på. Jag dricker inte det själv men gästerna gillar det förhoppningsvis.

En parentes...priset på bärkassar borde fördubblas så att fler blir motiverade att ta med sig egna kassar! Förvånansvärt få gör det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar