söndag 19 december 2010

Premiärtur!

Nu har vi provat alla fyra tygblöjor och just nu snurrar de i tvättmaskinen. De fungerade utmärkt, var lätta att sätta på, orsakade inga läckage och även om de såklart är större och lite klumpigare än engångsblöjor så hindrade de inte Benjamin i hans framfart! Toppen, jag är så nöjd och kommer nog att beställa en ny omgång när ekonomin tillåter. Om vi använder tygblöjorna 2-3 gånger/vecka kommer vi att ha sparat in kostnaden på 6 månader.

Jag har provat att baka surdegsbröd två gånger med helt misslyckat resultat! Jag hittad ett recept för barn som jag trodde var busenkelt men själva surdegsstarten blev inte bubblig och syrlig utan den skar sig, det låg som en vätska ovanpå smeten och dte luktade ruttet. Vad gjorde jag för fel??? Jag tappar sugen...ska det behöva vara så svårt???

E 250 finns i nästan alla charkprodukter och enligt hemlige kocken finns det studier som tyder på att ämnet kan vara cancerframkallande...Vilket pålägg ska man välja egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar