onsdag 9 juni 2010

Intressant TV & dagisfobi

Idag såg jag ett jätteintressant program på kanal 1 - 100 % bonde. Tydligen sändes en säsong även förra året. Det handlar om en ung kille (han såg ung ut i alla fall) som bor i Danmark på en gård där han försöker vara självförsörjande tillsammans med sin sambo. De har lite djur och odlingar. Att leva så är en utopi för mig. Det skulle vara fantastiskt att tillsammans med min familj få producera vad vi behöver för att överleva, typ. Men...jag är nog för bekväm, för lat och framför allt för okunnig för att detta ska bli verklighet. Dessutom finns det mycket i mitt liv idag som jag gärna har kvar. Mimmi från Mimmis mammaliv har TV-förbud som månadens utmaning. Något jag inte skulle klara nu i lägenheten! Gissningsvis blir det automatiskt mycket mindre TV när vi flyttat till huset.

Däremot lider jag av svår dagisfobi som ibland är av det värre slaget. De sista dagarna har varit sådana. Dagis är en jättebra uppfinning som fungerar utmärkt i de flesta fall. Suverän personal, pedagogisk verksamhet etc. Men det känns inte hållbart för mig, mina barn eller vår familj att lämna bort våra barn. Det känns stressigt bara att tänka på det och ändå är det minst 14 månader kvar. Varför är det svårare att vara hemma än att jobb, rent administrativt alltså???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar