måndag 7 juni 2010

Vi vann!

Jag hade turen att gissa bra i en tävling som hölls förra veckan vid mötet och vi vann ett tredagars tågkort för hela familjen! Vi skulle gissa hur många kg CO2 utsläpp samtliga klimatpiraters bilåkning under 8 veckor bidrog till. Rätt svar var ca 10 000 och jag gissade 13 000 om jag inte missminner mig. Så nu börjar jag planera utflykter som passar oss som har så små barn. Det blir nog inte så långt, Säterdalen skulle vara trevligt och lagomt långt bort.

Idag kom en granne med två hinkar lämpade för odling som hon gärna lånade ut till mig! Hon odlar själv bönor och en hel del blommor. Jag planterade en potatis och så planterade jag om squashen så att den fick större plats. Chilin har också fått större utrymme. Nu har jag gödslat också, men äkta kogödsel. Och vid vårat hus har jag planterat ut sju tomatplantor som jag fått. På tomten finns annars mycket röda och vita vinbär, äppelträd, rabarber, hallon, plommon, smultron, krusbär och en buske som har körsbärsliknande bär. Jag hoppas att orken finns i höst att ta tillvara på så mycket som möjligt. Vi kommer att flytta till huset först i slutet av sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar