söndag 13 juni 2010

Snålt eller inte?

Jag borde bli mycket bättre på att lägga upp bilder, men jag tycker det tar sådan tid. Först ska kortet knäppas, sedan ska bilden överföras till datorn, formateras om och slutligen läggas upp. Men jag vet att det skulle bli mycket trevligare att läsa då!

Har inte så mycket klimatnyttigt att komma med men jag kom att tänka på ett forum på nätet där det ibland diskuteras om "snåla" människor och roliga historier kring dessa. Exempelvis var det en medlem som beskrev sin farmor som hade fått badskum i julklapp och då suckat och beklagat att om hon använde skummet så skulle hon inte kunna vattna blommorna med badvattnet efter att hon badat...andra skrattar gott åt den som återanvänder disktrasor, plastpåsar, tepåsar och vad det nu kan vara och kallar dessa människor för snåljåpar. Det låter ganska negativt, varför inte kalla dem klimatsmarta? Om alla tänkte lika "snålt" skulle miljön må lite bättre tror jag.

Något som samlar upp regnvatten borde jag skaffa mig! En tunna går inte här, men något mindre...en hink eller så.

1 kommentar:

  1. Jag brukar ofta vattna med vattnet i både badkaret och sköljvattnet efter disken. Snålhet och mijövänlighet går hand i hand. Om man sliter på något så länge det går behöver man inte köpa nytt. Bra för både klimatet och plånboken.

    SvaraRadera