söndag 20 juni 2010

klimatsmart renovering?

Nyss hemkommen från vårat hus. Ja det är ju inte vårat riktigt än, men snart. Fick några fina broccoliplantor och jag vet att det var i senaste laget men jag satte ner dem i rabatten. kanske ger det något. Jag kan verkligen ingenting om miljövänlig renovering, det skulle vara ett nyttigt månadsuppdrag för oss! Vi kommer att vara miljövänliga i den mening att vi istället för att köpa nya möbler och andra nödvändigheter till hemmet övertar de som redan finns där. Men när det kommer till färg, målning och material vet jag ingenting. Finns det någon information att hitta på nätet? Jag vet att "miljöhjältarna" målade en vägg med ägg, men det vill jag inte göra. Min bonuspappa är jätteallergisk för ägg och känner av dofter av ägg. han skulle inte kunna komma och hälsa på i sådana fall. Han har föresten blomskott jag ska få. Ska försöka att inte köpa nya blommor överhuvudtaget till huset. Det kommer att vara tomt till en början men jag hoppas att skotten växer till sig till frodiga blommor såsmåningom!

Nu har vi sålt vår syskonvagn eftersom melvin alltid går eller om det krisar, åker på ståbrädan. Vi har också ett skötbord till salu. Istället skulle vi behöva en cykelkärra med plats för två barn. När Erik går hem på föräldraledighet kommer han att vilja cykla med barnen. Får kolla på blocket!

2 kommentarer:

  1. Vilken tid å vilken kanal sändes det på??
    VH/M-L

    SvaraRadera
  2. Finns massor utav tips på hur man målar mer miljövänligt på nätet, bla detta:
    http://www.viivilla.se/Miljo/Mala-tapetsera/Mala-miljovanligt.aspx

    Ställ också frågor till butikspersonalen då ni köper färg, dem ska man kunna ställa krav på att de verkligen känner till produkterna de säljer. Annars har man iaf väckt en tanke... :)

    SvaraRadera