torsdag 25 november 2010

FUSK!

Jag erkänner direkt. Vi har fuskat. Vi skulle inte köpa godis eller hämtmat så jag räknar gårdagens fika på stan som fusk. Det var verkligen inte nödvändigt men här kommer förklaringen...

Vi var på barnallsång på biblioteket, hela familjen! Supermysigt och trevligt. Annars brukar Melvin gå dit med sin mormor och då brukar de fika efteråt. Därför tyckte Melvin att vi också skulle fika. Och vi gav med oss omgående, att hela familjen går på stan tillsammans sker mycket sällan. Shopping tillhör som sagt var inte till vår favorit syssla så tillfällena för oss att fika sådär tillsammans är få. Var det värt pengarna? Absolut inte! Var det gott? Nja...Men vi satt där i värmen och tittade ut på torget och hade en trevlig stund tillsammans. Så i slutändan kan vi ändå säga att det vart värt det.

Sedan kan jag tycka att det är bra att ta med barnen ut ibland så att de vet hur man för sig på ett café, i en butik, på ett bibliotek etc. Vissa lämar alltid barnen hemma för att undvika tjat, konflikter och andra jobbiga situationer. Jag tycker det är viktigt att de får lära sig att stå i kö, visa hänsyn, sitta still, välja en godsak bland 100, prata och göra sig förstådda inför människor de inte träffat för att nämna några saker som är viktiga att faktiskt ha koll på.

Till något helt annat! När jag körde till jobbet häromdagen funderade jag över vad spolarvätska egentligen innehåller. Till min förvåning hade Erik köpt svanenmärkt spolarvätska och då blev jag genast lite gladare. Den måste ju vara lite mindre dålig än andra alternativ. Nu hade han gjort det omedvetet, men nu vet vi ju att det finns!

Jag försöka tänka klimatsmart inför julen. Jag har kommit till julpapper. Vi har inget på lager, däremot finns det massor av ritpapper i olika storlekar sedan tiden då mamma var dagmamma. Varför inte slå in julklapparna i det och dekorera själv? Det lutar åt det. Barnen kan få rita på oömma paket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar