tisdag 23 november 2010

Giftigt

Jag kan inte riktigt släppa det här med gifter...Barnen har förhoppningsvis inte så mycket gifter i sig men jag vill såklart att de aldrig ska utsättas för gifter. Men de finns överallt och allt kan jag inte direkt påverka. En bok som är väldigt bra men också skrämmande är boken Friskare Barn av Peter Wilhelmsson. Han skriver om allt från barnuppfostran till recept på nyttig mat och ifrågasätter vaccination. Gifter är något som också tas upp, ganska genomgående. Han tipsar om att helst ställa ytterskor utanför huset eller i varje fall hålla dem i hallen så att inte miljögifter utifrån släpps in i huset. Hemska tanke, alltså att det är nödvändigt.

En sak jag också funderar mycket på är om nytillverkad plast är bättre eller sämre än gammal? Jag tänker framför allt på barnens leksaker som många är över 20 år gamla. Är plasten som tillverkas idag mindre giftig eller har den minskat i äldre produkter?

Alger ska vara avgiftande. Vi äter aldrig alger men ska kolla lite på det. Det ska tydligen finnas rostade alger som ska vara gott!

På måndag ska jag på information angående att bli ekorecensent. Dvs att recensera butiker, restauranger och annat som har ett bra ekoutbud. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar