fredag 26 mars 2010

Jag - en sankt bernard

Igår var det sista kurstillfället på "Kreativ omställning", trevligt och givande som vanligt! Synd att jag inte kunde vara kvar till slutet men plikten som mamma kallade. Vi fick bland annat göra ett litet personlighetstest som avngjorde vilket djur vi var av Uggla, krokodil, noshörning och sankt bernard och jag är en sankt bernard! Jag tyckte det stämde väldigt bra. En beskrivning är att man som sankt bernard ser till att ingen i gruppen blir bortglömd. Just denna beskrivning gjorde mina högstadielärare av mig när de skulle beskriva mig som i person i endast en mening. "Evelina ser till att ingen blir bortglömd". Kanske är det rollen som storasyster som givit mig den egenskapen?

Idag fick vi en reklamlåda från Libero eftersom Benjamin snart blir 6 månader. Den innehöll bland annat blöjor men även flertalet andra engångsprodukter. Engångshaklappar, vårservetter, bindor och så den sedvanliga babyoljan och bodylotion. Engångshaklappar och våtservetter är helt onödigt! Vanliga tvättbara haklappar av frotté sitter mycket bättre och en torr trasa och lite vatten är mycket renare än våtservetter. Och alla vet väl att bröstmjölk eller vanlig olivolja är bäst för en liten bebishud?

2 kommentarer:

  1. Tror jag blev en Uggla på UGL-kursen vi fick gå i lumpen. Minns inte riktigt vad det innebar, men det är väl lite nördigt på nåt sätt antar jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort samma test, jag blev också hund :)

    SvaraRadera