måndag 5 april 2010

Inspriation & köpstopp

Jag tycker om att bli inspirerad och det finns många härliga personer där ute i webvärlden som har riktigt trevliga bloggar att läsa. Hemmamamman exempelvis är en riktig inspiratör var blogg jag alltid läser. Hon ger många bra tips och idéer på hur man kan leva mer ekonomiskt och miljörätt! Dessutom delar hon med sig av sina smarriga recept. Via hemmamamman hittade jag till köpstoppsbloggen. Kvinnan som skriver bloggen levde ett år med köpstopp, nu shoppar hon igen men mer medvetet. Jag hittade även till Mimmis mammaliv genom hemmamamman. Också en mamma som försöker leva mer klimatsmart. Dessa bloggar läser jag med stort nöje och låter mig inspireras av!

Hemmamamman och Mimmi hade köpstopp i marsmånad som en utmaning. Jag hänger på fast en månad efteroch kör april istället! Få se om jag klarar det. Idag köpte maken fingerfärg till Melvin, men han har inga former av vattenfärger eller liknande alls. Någon som vet hur man kan blanda egna färger hemma och låta honom måla med? I april måste jag tyvärr inhandla ett par gymnastikskor av något slag till mig själv. Sist jag köpte skor var för 3 år sedan och det var mina bröllopsskor, det var alltså ännu längre sedan jag köpte vardagsskor såsom gympaskor. Jag växlar mellan två par nu som båda är pinsamt slitna. Men förutom skorna hoppas jag att jag kan hålla mig från att handla något till mig själv.

En rättelse - jag skrev att svenskarna bidrar till utsläpp av kemikalier som mängdmässigt är lika mycket som 2 finlandsfärjor/år. Hemmamamman skrev 2 finlandsfärhor/dag!!! Ännu mer fruktansvärt. Undrar vad fingerfärgerna egentligen innehåller?

2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt omnämnande och kul att kunna tillföra något i er vardag. Nu finns du också i min bloggroll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ditt köpstopp!

    SvaraRadera