söndag 11 april 2010

Provar tvättnötter & säljer böcker

Jag hade turen att vinna tvättnötter hos hemmamamman och nu snurrar de i maskinen på premiärtur! Det ska bli kul att se resultatet. Det var meningen att vi skulle prova redan i torsdags men det var maken som tvättade och jag hann inte förbereda vare sig honom eller nötterna ;-)

Jag har som sagt var köpstopp men detta gäller främst saker till mig själv och hemmet. Barnen måste såklart ha nya kläder ibland och främst då äldsta sonen Melvin. Lillebror får som de flesta lillasyskon ärva. Just nu behöver Melvin nya byxor både jeans och mjukisbyxor. Lyckades vinna en auktion på tradera idag, superjeans från Polarn och pyret för 37 kr! Precis som köpstopps-Anki ska jag i första hand försöka handla begagnat alternativt låna/ärva. Frakten för byxorna blir 39 kr, totalt alltså 76 kr. Jag blev glad över "fyndet" men ännu gladare då jag får ett mail av en kille som är intresserad att köpa en bok jag lagt ut i morse på stubok för 80 kr! Då har jag ju byxorna betalda! Stubok är en sajt där man kan annonsera ut kurslitteratur helt gratis. Ska rensa i bokhyllorna efter mer kurslitteratur jag inte behöver längre.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att höra hur tvätten blev, jag är också nyfiken på tvättnötter. Nu vet jag var jag kan sälja delar av min gamla kurslitteratur också, tack för tipset!

    SvaraRadera