tisdag 13 april 2010

Uppdrag 1

Igår var vi på informationsmöte angående vårat första uppdrag som handlar om el och energi i hemmet. Jag har inte hunnit sätta mig in i exakt hur uppdraget ska genimföras men det handlar om att mäta hur mycket el som huhållsmaskiner och teknikprylar i hemmet förbrukar.

Några bra tips vi fick igår på hur man kan minska sin elförbrukning:

*Medvetandegöra.
*Att mäta el är att veta.
*Ny teknik istället för gammal.
*Beteenden och vanor.

Skriver mer om uppdraget när jag satt mig in i det bättre. Lokaltidning var på plats igår och vi hamnade på första sidan! Artikeln hittar du här.

Tvättnötterna då...Erik tyckte att de var läskiga och såg ut som sniglar när de var tvättade, hi hi. Lukten var ju lite annorlunda, även om vi använder parfymfritt tvättmedel så är vi vana med att den doften luktar rent. Sedan tror jag precis som hemmamamman också skrev att man måste förbehandla ev fläckar bra. Men det känns bra att veta att det inte blir några kemikalieutsläpp! Om man bortser från transporten till Sverige då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar