söndag 11 april 2010

Mer utmaningar!

Det här med utamningar av alla de slag känns roligt och en smula utvecklande! Jag börjar lite smått med veckoutmaningar istället för årslånga projekt. Förutom köpstoppet då som gäller aprilmånad. Veckan som snart är slut skulle jag plantera frön, vilket jag ännu inte gjort, men jag har dagen på mig :-)

Vecka 15: Jag ska välja det ekologiska alternativet istället för det konventionella gällande en vara vi brukar köpa. Hm konstig mening, men ni kanske förstår. Exempelvis kaffe eller pålägg som vi aldrig köper KRAV-märkt i normala fall. Vilken vara är ännu inte bestämt eftersom jag inte skrivit någon handlingslista än.

Vecka 16: Koldioxidbanta! Fick tipset från Köpsstoppsboken. Med koldioxidbanta innebär att man under 1 vecka inte köper vatten på flaska, inte äter nötkött samt provar att grodda eller blötlägga bönor.

Det här med att avstå dator under en dag känns lite knepigt eftersom jag sköter så mycket via internet, exempelvis då jag lägger beställningar för kläderna jag säljer, bankärenden, Traderaförsäljningar etc. Jag måste verkligen planera in vilken dag detta ska ske. Eller så ska jag ha tidsbegränsning vid datorn. Exempelvis max 15 minuter för att klara samtliga ärenden och inte slösurfa. Men då måste jag nog utöka till flera dagar. Får ta mig en funderare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar