söndag 23 maj 2010

Billig och miljövänlig shopping!

Min mamma rensar, till min fördel. Jag har fått ett par nya fina skor, som jag kanske har köpt en gång i tiden (ingen minns), men hur som helst så är de fina och användbara och jag slipper köpa ett par nya fina skor. Ni vet att jag nyss köpte gympa skor, men jag behöver nya finare skor också och vips så fick jag det! Jag behöver dessutom några nya toppar och linnen, vilket mamma också rensat ut och som landar i min garderob, perfekt! Vilket billigt och miljövänligt sätt att shoppa på. Kanske hittar jag lite kläder att skänka bort också. En hel del plagg har hamnat i kyrkans klädinsamlingslådan. Förfaras än en gång över överflödet som finns...undrar hur miljön och samhällsekonomin skulle se ut och fungera om all motorsport och okynnes shopping slopades???

Måste köpa mer planteringsjord!

Måste kolla igenom månadens uppdrag och se om något ska tillföras.

Här har ni ett recept på en kanongod grön ärtsoppa som vi ofta äter och som hela familjen älskar! God, billig och klimatsmart mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar