tisdag 25 maj 2010

Workshop och mer plantering!

Idag deltog jag i en workshop som klimatpirat, trevligt som vanligt då det gäller aktiviteter som rör projektet men det var trist att ett felskrivet programblad gjorde att många inte hittade till oss. Hade Benjamin varit lite större hade jag kunnat vara med hela dagen men nu blev det bara under just vår workshop. Vi lämnar ogärna bort våra barn, särskilt den minsta eftersom han är så liten än.

Om en vecka blir det nytt uppdrag - långa resor. Vi gör ytterst sällan långa resor så det är inga stora förändringar vi kan göra där. Men nytt uppdrag är alltid spännande!

Jag har inhandlat ännu en säck plantjord och satt två potatisar till samt planterat palsternacka och köpt en squash- och en chiliplanta. Nu har dille på att odla! Jag älskar att se när det växer. På lördag ska vi få vara med på ett studiebesök hos en odlare och det ser jag fram emot!!! Kanske får jag några bra tips...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar