söndag 30 maj 2010

Studiebesök & reflektioner

Igår var vi på studiebesök till KRAV-odlaren och vi hade verkligen otur med vädret. Det regnade massor vilket gjorde det kladdigt och svårt att gå på grönsakslanden. Kallt var det också och Benjamin var ledsen och jag fick sätta mig i bilen och amma. Inte så som jag hade föreställt mig dagen. Men det var roligt att få se växthuset och smaka på färska tomater. Odlaren har också gårdsförsäljning, kanske åker vi dit och shoppar grönsaker någon gång!

Idag har jobbat på ica och suttit i kassan. Jag reflekterade över kundernas val av varor på ett annat sätt än tidigare. Usch vad mycket skräp och onödigheter som köps! Jag själv köper också en del onödigt, men jag försöker att tänka till. Det jag helt skulle kunna leva utan är godis, det skulle väl kunna påstås vara min last. Men det är ju gott! Dock borde jag köpa bättre godis, såsom rättvisemärkt och KRAVmärkt. Och så kaffet då, men jag har redan halverat min konsumtion. En liten bit på rätt väg...

1 kommentar:

  1. Det är lätt att glömma att se det man verkligen gör när man fått upp ögonen för allt man skulle kunna göra. Man måste stanna upp ibland och berömma sig för de ändringar man gjort också!

    SvaraRadera