söndag 9 maj 2010

Nya skor och plantering!

Jag har äntligen köpt skor!!! Jag höll min budget på 500 kr men hittade ett par rejäla och praktiska gymnpaskor i promenadmodell (Adidas/gortex på rea!). Har jag tur räcker dem i några år! Bättre att köpa kvalité som håller några år än att köpa nytt hela tiden.

Jag har en stark önskan om att vara duktig på att odla. Någonstans måste man börja så jag åkte till plantbutiken och inhandlade plantor och jord, letade fram krukor i varierande storlek och en fröpåse. Nu väntar vi på jordgubbar, smultron, tomater och sallad! Att driva fram egna plantor känner jag mig inte redo för än på länge men jag blir så inspirerad av Mimmi och hemmamman som är så pyssliga och odlar massor! Det kluriga är att vi varken har balkong eller uteplats så jag får ha krukorna utanför dörren på dagtid och ta in dem på natten. Något bra odlingstips? Mycket vatten antar jag...Ännu mer inspirerad blev jag förresten när jag läste en artikel i Effekt om att odla inne i stan. Nu bor vi inte direkt i centrum med bara asfalt utan bredvid en älv med mycket grönområden, men det är trevligt ändå med mer odling - mer trädgårdskänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar